(0321) 33 26 55 info@wizefloor.nl
Brochure aanvragen Wizefloor gratis testen

Vesterbakkeskolen, Randers (DK)

Op de Deense school Vesterbakkeskolen draagt de WizeFloor bij aan de academische en sociale ontwikkeling van de leerlingen. “De interactieve vloer heeft een aantal educatieve voordelen, die met name te zien zijn in het speciaal onderwijs” zegt Anna Rysbjerg Christensen, die al elf jaar lesgeeft op het Vesterbakkeskolen.

“Ik had een meisje in de klas die slechts drie woorden sprak, maar toen ik haar de WizeFloor introduceerde, kwamen we erachter dat ze veel meer in haar mars had dan dat zij liet blijken. Ze was in staat om oefeningen te maken met getallen en letters, waarvan wij geen idee hadden dat ze dat kon. Wij kwamen erachter doordat zij zich nu kon uiten door middel van haar voeten” - Anna Rysbjerg Christensen

Veel kinderen op de school hebben te maken met verschillende fysieke handicaps, maar zij groeien door middel van de WizeFloor. Christensen had een jongen in de klas met spasticiteit in de hand en kon daardoor slecht op het bord schrijven. De WizeFloor echter bood nieuwe mogelijkheden om academisch te groeien doordat de vloer de kinderen laat zien dat zij veel meer kunnen.

De essentie van de WizeFloor is het stimuleren van taalgebruik wanneer kinderen op de vloer spelen. “Taal krijgt veel aandacht van leraren, omdat het een belangrijk aspect is van de ontwikkeling; dat zij leren over de dingen die zij doen door erover te praten” zegt Anna Rysbjerg Christensen.

Wizefloort stimuleert sociale vaardigheden

Het doel van de WizeFloor op het Vesterbakkeskolen is voor een groot deel professioneel, hoewel het sociale aspect ook zeer belangrijk is.

“De kinderen moeten wachten op hun beurt, samenwerken en elkaar helpen. Ze leren ook om opzij te stappen wanneer een ander kind aan de beurt is. De interactieve vloer motiveert om te spelen en te bewegen. Het fysieke aspect in dat kinderen hun voeten en andere lichaamsdelen moeten gebruiken, is heel belangrijk” - Anna Rysbjerg Christensen

Het valt Christensen op dat kinderen langer bezig kunnen blijven met een taak op de WizeFloor dan zittende oefeningen. Op de vloer hebben kinderen het idee dat zij aan het spelen zijn. Ze gaan helemaal op in hun eigen wereldje en vergeten even dat ze bezig zijn met wiskunde.

Vesterbakkeskolen heeft gekozen voor de WizeFloor omdat het makkelijk in gebruik is en omdat zij hun eigen spellen kunnen ontwerpen. Anna Rysbjerg Christensen vindt de software makkelijker in gebruik dan andere digitale oplossingen die zij overwogen. En het feit dat zij invloed hebben op en de spellen kunnen personaliseren door middel van makkelijke templates, is een groot voordeel.

Vesterbakkeskolen heeft de WizeFloor op het moment 5 ½ jaar in bezit en gebruikt het nu meer dan ooit tevoren.

“De kinderen vinden het geweldig en weten zelf de procedure om de vloer te starten. Zij helpen met het voorbereiden door tafels aan de kant te zetten en hun schoenen uit te trekken, waarnaar ze vast klaar gaan staan aan alle vier de zijden van de vloer” concludeert Anne Rysbjerg Christensen

Brochure aanvragen Wizefloor gratis testen